Naturli Foods introduceert plantaardig gehakt bij Albert Heijn

attachment-Gehakt-plantaardig

Albert Heijn heeft vanaf 8 januari een nieuw product in de schappen liggen. Het merk Naturli Foods voorziet 650 Albert Heijn winkels van plantaardig gehakt. Met dit product is de vraag van consumenten om meer vleesvervangers in de winkel te hebben beantwoord.

Debby van Velzen, communicatiemedewerker bij de Nederlandse Vereniging voor Veganisme: "Ik verwacht dat de vraag naar plantaardige producten steeds verder toe zal nemen. Als vereniging zien we dat veganisme een enorme groei doormaakt en meer dan alleen een trend is­­­­­.”

Niet van echt te onderscheiden

Het product is ontwikkeld in Denemarken en 100 procent plantaardig. Het lijkt op vers rundergehakt. Dit omdat de kleur en textuur overeenkomen met de niet-plantaardige versie.

In het product zelf zit kokosvet. Dit maakt het product vet en zorgt voor smaak. Rode biet gebruikt Naturli om de rode kleur te realiseren.

Soja creëert een hoog eiwitgehalte. Tarwe zorgt voor de juiste structuur en textuur en tomaat en geroosterde amandelen geven het product de smaak mee van umami.

Albert Heijn ziet een groei in de vraag naar plantaardige producten. Bijvoorbeeld door milieu en gezondheid maar ook door een beter aanbod. Naturli speelt daarop in met producten als plantaardig gehakt en plantaardige burgers.

Ambitieus

Het doel van Naturli Foods is om binnen een periode van drie jaar een marktaandeel van 10% te veroveren op de markt in Nederland voor plantaardig gehakt.

De producten van liggen vanaf 8 januari in de schappen. Het gehakt gaat 3,69 euro kosten en de burgers 2,79 euro.

Lees ook
Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Deze week is de laatste ‘Back to School’ actieweek van Nestlé en het Rode Kruis. Koop je een product van Nestlé bij Albert Heijn, dan doneert het bedrijf 10 cent aan het Rode Kruis. Het bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die de stichting onder kwetsbare gezinnen verdeelt.

Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

AH, Aldi en Lidl zetten druk op Brazilië vanwege ontbossing

AH, Aldi en Lidl zetten druk op Brazilië vanwege ontbossing

Ahold Delhaize, het moederbedrijf achter onder meer Albert Heijn, dreigt met de activiteiten in Brazilië te staken als de overheid van dat land een omstreden wetsvoorstel niet afblaast.