Rodenbach innoveert

attachment-geen-afbeelding-vmtfood-be

Na maandenlange research en ontwikkeling zijn de brouwers van Brouwerij Rodenbach fier om hun jongste telg Rodenbach Rosso voor te stellen.

Het gaat om een authentiek, licht verteerbaar, zuurzoet verfrissend bier. Het wordt gebrouwen op basis van 2-jarig, op eikenhouten foeders gerijpt, Rodenbach gemengd met jonge Rodenbach.

Het brouwsel ondergaat daarna deels een maceratie met veenbessen frambozen en zure krieken en wordt verder aangevuld met het natuurlijk sap van deze rode vruchten. De unieke frisfruitige smaak dankt het zomerbier vooral aan de zorgvuldig gekozen cocktail van vruchten en het op hout gerijpte bier.

Lees ook
Onderzoek legt misvattingen over o.a. plantaardige voeding bloot

Onderzoek legt misvattingen over o.a. plantaardige voeding bloot

Er bestaan nog veel misvattingen over plantaardig eten, concludeert Upfield na een studie onder ruim duizend Nederlanders. Het gebrek aan kennis kan leiden tot productkeuzes die milieubelastender en minder gezond zijn dan de consument eigenlijk voor ogen heeft.

Slim verpakken geeft zoetere smaak

Slim verpakken geeft zoetere smaak

Psychologische processen kunnen de smaakwaarneming en de keuze voor producten met een verlaagd suikergehalte beïnvloeden. Dit inzicht kan helpen de consumentenacceptatie van deze voedingsproducten te verhogen.

Innovatie plantaardige eiwitten: smaak, textuur en prijs zijn bepalend

Innovatie plantaardige eiwitten: smaak, textuur en prijs zijn bepalend

De transitie van dierlijke naar plantaardige eiwitten is een van de belangrijkste items binnen de food innovatie. Met een groeiende wereldbevolking en de klimaatverandering is ons huidige dieet weinig toekomstbestendig. We moeten minder dierlijk eiwit consumeren. De uitdaging is om consumenten zover te krijgen dat ze kiezen voor een plantaardig alternatief.