JOGG en Aldi promoten samen gezonde leefstijl

49566898 - businessmen shaking hands, isolated on white. closeup

De komende drie jaar zullen supermarktketen Aldi en Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG) samenwerken om gezinnen met kinderen bewust te maken van het belang van gezonde voeding. Dit werd bekend gemaakt in het kader van de Week voor de Gezonde Jeugd.

Als erkenning van deze samenwerking overhandigde Aldi, tijdens heropening van een filiaal een tas met gezonde producten aan de Healthy Sisters. De Healthy Sisters zijn bloggers die aandacht vragen voor gezonde leefstijl en tevens ambassadeurs zijn van JOGG.

Duurzame samenwerking

Directeur van JOGG, Marjon Bachra, geeft aan erg blij te zijn met de duurzame samenwerking. ‘Aldi biedt bij uitstek toegang tot gezinnen met jonge kinderen. Ons gezamenlijk doel is om  hen mee te geven dat gezonde voeding en bewegen belangrijk zijn in het dagelijks leven,’ aldus Bachra. Aldi gaat bezig met het actief proberen gezinnen te laten kiezen voor gezondere producten. Nadie Winde, corporate responsibility manager bij Aldi, zegt ‘wij zien het als onze verantwoordelijkheid om verantwoorde, betaalbare en gezonde levensmiddelen voor een brede groep klanten toegankelijk te maken.’

Schijf van Vijf

De samenwerking heeft als doel om de aankoop van gezonde producten, uit de Schijf van Vijf, te stimuleren. De uitwerking hiervan krijgt zal later gestalte krijgen. Laetitia Gruwel, woordvoeder van de Aldi, vertelt dat ze nu aan de slag gaan met de uitwerking van deze campagne. ‘Daar kan ik nu nog niks over vertellen, hier komen wij later dit jaar op terug.’

Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Alea Publishers neemt de vakbladen Vleesmagazine en Voeding Nu over van Vakmedianet

Alea Publishers neemt de vakbladen Vleesmagazine en Voeding Nu over van Vakmedianet

Vandaag maakt uitgeverij Alea Publishers bekend twee bladen van uitgeverij Vakmedianet over te nemen per 1 maart 2021. Het gaat om Vlees Magazine en Voeding Nu.Uitgeefdirecteur Roeland Dobbelaer van Alea Publishers over de overname: ”Voor onze jonge uitgeverij is dit een mooie stap. Beide bladen passen goed in onze portfolio van vakbladen in de foodbranche....

De praktijk van Daphne Hieltjes: ‘(H)erkenning voor de opbouw van online connectie'

De praktijk van Daphne Hieltjes: ‘(H)erkenning voor de opbouw van online connectie'

Daphne Hieltjes is holistisch onlinediëtist. Ze inspireert en ondersteunt mensen naar een gezondere leefstijl.Daphne heeft eind 2019 de deeltijdstudie Voeding en Diëtetiek afgerond en is nu ongeveer een jaar onlinediëtist. Ze wist al snel dat ze niet de typische diëtist wilde worden die haar cliënten in een praktijk ziet. Het plaatsonafhankelijk zijn...