Lidl start als eerste pilot met Eco-Score in Nederland

Lidl is de eerste supermarkt die in Nederland die start met een pilot op de Eco-Score, het nieuwe label dat consumenten moet helpen in één oogopslag een duurzame keuze te maken.

De pilot loopt van 2 augustus tot 31 oktober 2021 in 7 Lidl-winkels in de regio’s Arnhem, Ede en Nijmegen. Het is een vervolg op de introductie van de Eco-Score in filialen van Lidl in Berlijn. Lidl drukt het logo af op de prijskaarten van ongeveer 50 koffie- en theeartikelen.

Doel van het label is om op een eenvoudige wijze transparanter te communiceren over de ecologische impact van een product. Eco-Score lijkt qua vormgeving op de Nutri-Score, maar is specifiek gericht op duurzaamheid, terwijl de Nutri-Score de voedingswaarden van een product beoordeelt. Eco-Score is een scoresysteem van 0 tot 100, waarbij de hoogste score de letter A krijgt (donkergroen, duurzaam) en de laagste score een E (rood, niet duurzaam).

Na 31 oktober gaat Lidl het resultaat van de pilot evalueren, om te bepalen of het gebruik ervan wordt voortgezet.

Lees ook
App zorgt voor persoonlijk gezondheidsadvies

App zorgt voor persoonlijk gezondheidsadvies

SmartWithFood, een start-up vanuit Colruyt Group,  werkt samen met voedingsbedrijven aan een volledig ecosysteem dat gepersonaliseerd voedingsadvies toegankelijk moet maken.  Gepersonaliseerd voedingsadvies om gezonder te leven zit in de lift; zeker in tijden zoals deze waar iedereen koste wat kost gezond wil blijven.  “We focussen op de positieve evolutie...

Maaltijd- en boodschapbezorging grote winnaar van coronacrisis

Maaltijd- en boodschapbezorging grote winnaar van coronacrisis

De al langer groeiende bezorgtrend is aangejaagd door de pandemie. In 2020 groeide de totale bezorgmarkt met 43,1% ten opzichte van 2019. Inmiddels zijn de spelers in dit veld samen goed voor bijna 10% van de totale uitgaven aan eten en drinken.Dat meldt het FoodService Instituut Nederland (FSIN). De bezorging van maaltijden door foodservice groeide...

Run op luxe vlees, vis en bakproducten in coronajaar

Run op luxe vlees, vis en bakproducten in coronajaar

Het afgelopen coronajaar heeft opvallende verschuivingen teweeggebracht in de boodschappen die online werden besteld. De behoefte aan luxe vlees en vis groeide in 2020 zeer sterk en Nederlanders kochten veel meer koffie. Ook kreeg de verkoop van schoonmaakproducten een impuls.Dat blijkt uit de jaarlijkse analyse van online supermarkt Picnic. Op basis...