Nieuws
Vierde Nationale Suiker Challenge van start

Vierde Nationale Suiker Challenge van start

Gisteren ging de vierde Nationale Suiker Challenge van start. Dit jaar proberen 50.000 Nederlanders een week lang geen producten te eten en te drinken met toegevoegde suikers.

Nederlanders zijn meer gaan snoepen

Nederlanders zijn meer gaan snoepen

In de eerste vier maanden van 2021 is de Nederlandse consument meer gaan snoepen. Dit blijkt uit onderzoek van IRI, uitgevoerd in opdracht van ABN AMRO.

‘Vlaming kiest voor pure en lokale voeding’

‘Vlaming kiest voor pure en lokale voeding’

42 procent van de Vlamingen kiest voor gerechten op basis van pure producten en 52 procent van de Vlamingen geeft aan dat ze lokale productie belangrijk vinden bij de aankoop van verse voeding. Dit blijkt uit een trendrapport dat VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing publiceerde ter gelegenheid van Wereldmelkdag.

Foodwatch dient klacht in tegen McDonald’s

Foodwatch dient klacht in tegen McDonald’s

Voedselwaakhond Foodwatch stelt dat McDonald’s de regels heeft gebroken wat betreft kindermarketing en dient daarom bij de Reclame Code Commissie (RCC) een klacht in tegen de fastfoodketen.

VoedingNL21: laatste inzichten over vet en metabole gezondheid

VoedingNL21: laatste inzichten over vet en metabole gezondheid

Op 10 juni vindt zowel online als in Utrecht het congres VoedingNL21 plaats. Dit congres, bestemd voor iedereen die beroepsmatig met voedingswetenschappen bezig is, biedt de laatste inzichten op het gebied van vetten en vetweefsel en de rol die ze in de processen in het lichaam spelen.

€1,3 miljoen voor ontwikkeling van eiwit uit gist

€1,3 miljoen voor ontwikkeling van eiwit uit gist

Het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling kent €1,3 miljoen subsidie toe aan samenwerkingsproject EGGcited, waarin drie bedrijven uit Gelderland werken aan de ontwikkeling en opschaling van niet-dierlijk eiwitpoeder uit gist.

Lidl start als eerste pilot met Eco-Score in Nederland

Lidl start als eerste pilot met Eco-Score in Nederland

Lidl is de eerste supermarkt die in Nederland die start met een pilot op de Eco-Score, het nieuwe label dat consumenten moet helpen in één oogopslag een duurzame keuze te maken.

Foodwatch over transparantie hoogleraren: ‘WUR komt belofte niet na’

Foodwatch over transparantie hoogleraren: ‘WUR komt belofte niet na’

Een derde van de bijzonder hoogleraren voeding van Wageningen University & Research (WUR) is nog steeds niet transparant over diens werkzaamheden buiten de universiteit. Dat constateert voedselwaakhond foodwatch een half jaar na hun eerste rapport over de kwestie.

NAGF lanceert video over belang groente- en fruitconsumptie bij jonge kinderen

NAGF lanceert video over belang groente- en fruitconsumptie bij jonge kinderen

Het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) publiceert een video met tips om de groente- en fruitconsumptie van kinderen te verhogen.

Koop je, ook online, meer groente en fruit door nudging?

Koop je, ook online, meer groente en fruit door nudging?

Die vraag probeert het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) in samenwerking met supermarktketen Hoogvliet te beantwoorden. In de winkel werken de nudges, maar hoe zit dat online?

Voeding Nu Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van Voeding Nu en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen over voedsel, voeding en gezondheid.

Inschrijven
Editie 4 2021
Editie 4 2021

De zomer gaat van start, maar niet voordat er nog een editie van Voeding Nu verschijnt! Lees nummer 4 hier online.

Lees meer
Voeding Nu
Voeding Nu

Superaanbieding!
1 jaar Voeding Nu, het eerste jaar slechts € 87,75 met korting, excl. btw

Profiteer nu
Evenementen

Foodcamp op Zonnegoed

18 september 2021

Lees meer

Gastvrij Rotterdam

20 september 2021 - 22 september 2021

Lees meer

Training VITAL allergenen web-based

12 oktober 2021

Lees meer
Voeding Nu op Social

Social Logo Facebook Alea

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea